Aslında bu her oyunda değişiklik gösterebilir. Örneğin;
Bir savaş oyunu oynuyorsanız silahı ateşleme hissiyatları, çevre düzenlemesinin savaşa uygun olması, bazı duvarların veya objelerin mermilerin etkisi sonucu zarar görmesi gibi detaylar olmazsa olmazdır. Aslında çoğu savaş strateji oyununda bunlar yok fakat savaşı savaş yapan en önemli unsur zarardır. Savaş sadece insanların hayatlarına zarar vermez, çevreye ve doğaya da zarar verir. Bunlar göz önünde bulundurularak buna göre oyunlar tasarlanmalı. Battlefield I gibi oyunlar bu türe örnek gösterilebilir.
Bir simulasyon oyunu oynuyorsanız eğer, simule edilen her neyse onun gerçekçi fizik ve mekaniklere sahip olması gerekir. Örneğin Farming Simulator 22'de traktör mekanikleri, tarla sürme ve daha bir çok temel öğe gerçekçi simule edilir ve oyuncuya çiftçilik yaşamı en iyi şekilde yansıtılmaya çalışılır.
Mount and Blade 2: Bannerlord oyununda orta çağ savaşları ve kale kuşatmaları çok gerçekçi yansıtılmıştır.
Her oyunun kendine göre bir olmazsa olmazlık alanı vardır. Günümüze kadar gelişim göstererek gelmiş bir çok başarılı oyun bu olmazsa olmazlar sayesinde tanınmışlardır. Ancak bu soruyu genel olarak tek bir paragraf ile cevaplandıracak olursak;
Oyunlar, insanları gerçek dünyadan uzaklaştırıp, sanal dünyalarında yaşamak istedikleri tüm olayları gerçekçi bir şekilde yaşamaları konusunda onlara yardımcı olur. Bu doğrultuda günümüzde popüler olan çoğu oyun belirli bir gerçekçilik düzeyinde geliştirilir. Fakat bu durum bazı oyunlar için geçerli olmayabilir. Valorant gibi farklı evrenler içerisinde geçen oyunlar, gerçek dünyadan bağımsız olarak sadece yapımcı tarafından yaratılmış yapay evrenin kurallarına göre geliştirilir. Bu sayede yapımcılar sadece hayal güçlerini kullanarak yapay evrenlerinde geçen oyunlarına yenilikler ekleyebilirler.
Lafın kısası; Her ne olursa olsun oyunlar günümüzde insanlara hedeflenen duyguları yaşatmak üzere geliştiriliyor. Örneğin savaş oyunları insanların öfke duygularını tetiklerken, The Forest gibi macera yapımları oyuncunun merak duygularını tetikleyebilir. Buna göre oyunların aslında olmazsa olmazları; Oyuncuya yaşatılan duygulardır.
Aslında bu her oyunda değişiklik gösterebilir. Örneğin;
Bir savaş oyunu oynuyorsanız silahı ateşleme hissiyatları, çevre düzenlemesinin savaşa uygun olması, bazı duvarların veya objelerin mermilerin etkisi sonucu zarar görmesi gibi detaylar olmazsa olmazdır. Aslında çoğu savaş strateji oyununda bunlar yok fakat savaşı savaş yapan en önemli unsur zarardır. Savaş sadece insanların hayatlarına zarar vermez, çevreye ve doğaya da zarar verir. Bunlar göz önünde bulundurularak buna göre oyunlar tasarlanmalı. Battlefield I gibi oyunlar bu türe örnek gösterilebilir.
Bir simulasyon oyunu oynuyorsanız eğer, simule edilen her neyse onun gerçekçi fizik ve mekaniklere sahip olması gerekir. Örneğin Farming Simulator 22'de traktör mekanikleri, tarla sürme ve daha bir çok temel öğe gerçekçi simule edilir ve oyuncuya çiftçilik yaşamı en iyi şekilde yansıtılmaya çalışılır.
Mount and Blade 2: Bannerlord oyununda orta çağ savaşları ve kale kuşatmaları çok gerçekçi yansıtılmıştır.
Her oyunun kendine göre bir olmazsa olmazlık alanı vardır. Günümüze kadar gelişim göstererek gelmiş bir çok başarılı oyun bu olmazsa olmazlar sayesinde tanınmışlardır. Ancak bu soruyu genel olarak tek bir paragraf ile cevaplandıracak olursak;
Oyunlar, insanları gerçek dünyadan uzaklaştırıp, sanal dünyalarında yaşamak istedikleri tüm olayları gerçekçi bir şekilde yaşamaları konusunda onlara yardımcı olur. Bu doğrultuda günümüzde popüler olan çoğu oyun belirli bir gerçekçilik düzeyinde geliştirilir. Fakat bu durum bazı oyunlar için geçerli olmayabilir. Valorant gibi farklı evrenler içerisinde geçen oyunlar, gerçek dünyadan bağımsız olarak sadece yapımcı tarafından yaratılmış yapay evrenin kurallarına göre geliştirilir. Bu sayede yapımcılar sadece hayal güçlerini kullanarak yapay evrenlerinde geçen oyunlarına yenilikler ekleyebilirler.
Lafın kısası; Her ne olursa olsun oyunlar günümüzde insanlara hedeflenen duyguları yaşatmak üzere geliştiriliyor. Örneğin savaş oyunları insanların öfke duygularını tetiklerken, The Forest gibi macera yapımları oyuncunun merak duygularını tetikleyebilir. Buna göre oyunların aslında olmazsa olmazları; Oyuncuya yaşatılan duygulardır.
Macera